Russia Segodnja

Kohteesta Liberalismiwiki
Loikkaa:valikkoon, hakuun

Russia Segodnja ("Россия Сегодня", Rossiya Segodnya, sanatarkasti "Venäjä tänään") on Putinin propagandaa levittävä uutistoimisto, KGB:n hallitseman APN:n perillinen. Se on aivan eri asia kuin RT-televisiokanava (vuoteen 2009 "Russia Today").

9.12.2013 Putin yhdisti APN:stä tehdyn RIA:n ja Venäjän ääni -radion Russia Segodnja -uutistoimistoksi.

Venäjän trolliksi väitetty Peter Saramo sanoi Venäjän valtiollista propagandaa levittävän Russia Segodnjan suomenkielistä Sputnik-sivustoa luotettavaksi ja ammattimaiseksi mutta perui väitteensä.[1]

Viitteet

Aiheesta muualla